maandag 14 november 2022

Ebook recensie: MZZL moeders - Babyblues - Marion Van De Coolwijk

Wie kent de serie MZZL meiden nou niet van zijn of haar jeugd? Ik heb de boeken vroeger ook gelezen en ik was er helemaal weg van. Toen ik de aankondiging zag voor de blogtour van De Verhalenfabriek over het vervolg op MZZL meiden , MZZL moeders twijfelde ik geen seconde en melden mij aan. Even later kreeg ik een mailtje dat ik mee mocht doen. Vandaag is mijn dag dat ik mijn mening met jullie mag delen. Lezen jullie mee?

Synopsis:

Een nieuwe moeder, mom-to-be en happy single: de MZZL Meiden zijn dertig! Is hun leven nog steeds zo rock-'n-roll? De MZZL Meiden Tanja, Joan en Hanna zijn dertig en druk bezig hun volwassen leven vorm te geven. Tanja heeft een baby van een onbekende vader: ze kan zich niets meer herinneren van de avond stappen met een paar fans. Maar haar zussen hebben het vermoeden dat Tanja wel degelijk weet wie de vader is. Joan en Brent zijn toe aan de volgende stap en doen er alles aan om zwanger te worden. Hanna snapt de baby-fuzz niet. Ze is happy single en geniet volop van het leven en de mannen die ze tegenkomt. De drie zussen besluiten samen kerst te vieren in Londen bij hun vader Parrot, maar het worden allesbehalve rustige kerstdagen.

MZZL moeders - Babyblues is het vervolg op de serie van 17 jaar geleden. De meiden Joan, Hanna en Tanja hoorde op hun 16e verjaardag dat ze een drieling waren. Ze zijn alle 3 totaal verschillend en anders opgegroeid. Ze bundelen hun krachten om hun beroemde vader te vinden en dat is gelukt. In dit vervolg zijn ze volwassen. Een nieuwe moeder, mom-to-be en een happy single. Ze zijn inmiddels 30.

Hanna is de happy single. Ze woont in een kleine woning in Amsterdam en heeft een goede baan maar als nog gaat al het geld aan het eind van de maand op aan feesten, uitgaan etc.

Tanja is de nieuwe moeder. Een paar maanden geleden is ze bevallen van Chrisje. Wie de vader is houd ze geheim en zegt ze niet meer te weten. Ze woont in London bij haar vader.

Joan wilt heel graag trouwen en kinderen met Brent. Ze heeft het heel ruim en woont in een prachtig huis.

De personages leer je goed kennen, van vroeger kende ik ze niet meer namelijk maar je komt er al gauw achter dat het 3 verschillende persoonlijkheden zijn maar de band die ze met z'n 3e hebben is heel goed.

Het verhaal leest heel vlot, het is een kort verhaal wat je zo uit hebt. Je leest vanuit alle 3 de personages en dit is heel fijn omdat je zo goed veel over ze komt te weten vanuit hun standpunt.

Het verhaal draait grotendeels om 1 geheim, wie is de vader van Chrisje, de baby van Tanja. Je komt er al gauw achter dat Tanja dit geheim met zich mee draagt en goed weet wie de vader is ook al verteld ze haar zussen dat ze het niet meer weet. Op een geven moment tegen het einde kom je er langzaam achter en ga je vermoeden wie het is. Op het einde komt het geheim uit en dat is echt een goede twist in het verhaal maar dan opeens is het verhaal uit. Eigenlijk ben ik ben heel benieuwd hoe het nu verder afloopt. Hoe gaat het nu met ze , nu het geheim bekend is?

Omdat het een vrij kort verhaal is gaat alles best snel. Het verhaal had van mij langer gemogen en meer uitgewerkt.

Bedankt De Verhalenfabriek dat ik mee mocht doen met de blogtour.