woensdag 16 november 2022

Ebook recensie: Aan de hand - Sanne Hillemans

Ik werd gevraagd door Loft Books of ik mee wilde doen met de blogtour van de nieuwe serie van Sanne Hillenans over Alissa en Benjamin. Ik was nog niet bekend met deze schrijfster en ik vind het altijd leuk om nieuwe schrijfsters te ontdekken dus ik besloot mee te doen.

Synopsis:

De jonge politieagent Benjamin Westra probeert een vrouw met een mysterieus verleden in veiligheid te brengen. Aan de hand is het eerste deel in de spannende serie Alissa en Benjamin van Sanne Hillemans, auteur van Mag ik bij jou en Bewaak mijn hart. Wat een routineklus leek te zijn loopt totaal uit de hand als agent Benjamin Westra Alissa Bastille tegenover zich krijgt. Dit is zeker niet het eerste het beste slachtoffer. Hij probeert grip te krijgen op de zaak: wat heeft ze allemaal meegemaakt en wie is deze vrouw eigenlijk? Maar dan wordt het politiebureau overvallen. Met vooruitziende blik probeert Benjamin Alissa in veiligheid te brengen. Te beginnen met een ontsnapping uit de handen van de overvallers, en eindigend in een achtervolging door Europa. Met wie heeft Alissa zich ingelaten? Kan Benjamin haar helpen? En kan hij voorkomen dat hij wordt meegezogen in de wereld van deze mysterieuze vrouw?

Aan de hand gaat over Benjamin en Alissa. Benjamin is agent en komt op een dag met de zaak van Alissa in aanraking. Hij is meteen gecharmeerd van Alissa als ze tegen over hem komt te zitten in de verhoor kamer. Ze is heel mysterieus en heeft een poker face op. Benjamin wilt heel graag meer over haar en over haar leven te weten te komen en hij gelooft het niet en wil het onderste te weten komen. Want dit is niet een standaard zaak en hij weet zeker dat het niet klopt. Maar Alissa gaat met gevaarlijke figuren om dus ze moeten oppassen. Al helemaal als het politie bureau wordt overvallen wordt het menes en weet Benjamin Alissa te helpen ontsnappen. Kan Benjamin het naast zich neer leggen of gaat hij mee in haar gevaarlijke leven?

Het verhaal begint meteen op het politie bureau met agent Benjamin Westra en verdachte Alissa Bastille. Dan is het al best geheimzinnig en denk je waar gaat dit heen? Want het is nog best romantisch en je voelt de band opbloeien tussen Benjamin en Alissa. Wordt het verhaal een romantische thriller of een heftige thriller? Nou ik zat helemaal fout in het begin, het wordt een hele heftige thriller met mensonterende martelingen. Soms vond ik het wel iets te heftig wat Alissa allemaal meemaakt maar dat hoort natuurlijk bij een goede thriller. Maar de romantiek kwam hier en daar ook een beetje terug gelukkig.

Je leest de hoofdstukken vanuit Benjamin of Alissa. Dit vind ik altijd fijn omdat je zo de personages beter leert kennen en hun mening leert. Het zijn 2 hele mooie personages. Benjamin die agent is en super gepassioneerd is op zijn werk en Alissa, zij heeft echt al heel veel meegemaakt in haar leven door om te gaan met de verkeerde types maar er nu zo diep in vast zit dat ontsnappen haast niet meer mogelijk is.

De spanning bouwt zich goed op in het verhaal en je voelt dat je tegen het hoogtepunt aan komt en als dat eenmaal gebeurd is het heel heftig. Het duurt ook wel eventjes, Alissa wordt gevangen gehouden en gemarteld en als ze daar eenmaal van bevrijd wordt gaat het dan juist weer snel. Maar dat was het nog niet. Nee Sanne besloot om er nog meer achteraan te plakken door nog meer te laten gebeuren tot dat je bij het einde komt.

De spanning blijft er goed in en je voelt dat je verder wilt en eigenlijk moet lezen. Ik kon het verhaal moeilijk wegleggen. Er komen best moeilijke trauma's in voor van wat Alissa heeft meegemaakt en je komt ook over haar verleden in de gevangenis te weten.

Het einde is heel mooi maar ook weer mysterieus door het open einde. Je wilt echt meteen doorlezen naar het volgende deel.

Dit was slechts deel 1, ik ben echt heel erg benieuwd hoe het verder gaat in de volgende 2 delen. Ik heb ze meteen al op mijn ereader gezet via kobo plus. Want dit is echt een super start van een serie. Zouden de volgende delen dit deel kunnen overtreffen?

Bedankt Loft Books dat ik mee mocht doen met de blogtour.