zondag 13 november 2022

Ebook recensie: De kerstbachelorette

Dit ebook sprak mij heel erg aan en vooral ook omdat de Aura serie van Lisanne Stam mij zo goed was bevallen. En ik houd nou eenmaal van kerst dus eind oktober was ik al gestart met kerst boeken. Wellicht iets te laat want er zijn zo veel kerst boeken die ik wil lezen.

Synopsis:

Lisanne Stam neemt je in 'De kerstbachelorette' mee naar Duitsland voor een knotsgekke kerstmarkttrip, dus buckle up and enjoy the ride… Kiki heeft trouwplannen met haar Joep, maar haar vriendinnen Fien, Kim, Samara en Brecht hebben voor het zover is héél andere plannen met haar. Ze nemen haar mee naar Duitsland om haar vrijgezellenfeest te vieren in kerstmarktsferen. Onderweg gaat het al mis als de auto het begeeft en Fien ontdekt dat hun hotel niet in Dresden is, maar in een of ander vaag stadje drie uur daarvandaan – en dat is nog maar het begin. Bereid je voor op een hilarische én hartverwarmende kerst met ‘De kerstbachelorette’ van Lisanne Stam!

De kerstbachelorette gaat over 5 vriendinnen die ieder hun eigen problemen hebben en eigenlijk ook uit elkaar zijn gegroeid met de tijd. Kiki gaat trouwen dus het lijkt de meiden leuk om een vrijgezellen feestje te organiseren. Kiki houd van kerst dus ze besluiten om naar Duitsland te gaan, naar Dresden. Dresden staat bekend om hun kerst markten. Helaas loopt niet alles even soepeltjes en maken ze de gekste dingen mee. Komen de vriendinnen hierdoor dichter bij elkaar?

Wat mij als eerste opviel waren de vele personages. Ik weet niet of het aan mij lag maar ik kon de 5 maar moeilijk uit elkaar houden. Elk hoofdstuk lees je vanuit een ander perspectief dus het was soms even goed denken wie Kim ook alweer was en wat haar achtergrond is.

Alle meiden hebben zo hun eigen redenen om eigenlijk niet weg te willen gaan naar Duitsland. Kiki bijvoorbeeld heeft iets meegemaakt waardoor ze niet meer uit huis durft te gaan. Brecht is heel onzeker over haarzelf en haar geaardheid door wat ze vroeger heeft meegemaakt op school en zo heeft iedereen haar eigen (heftige) reden.

Het is echt een heel grappig en soms ook emotioneel verhaal maar vooral echt heel humoristisch. Wat de meiden allemaal wel niet meemaken in Duitsland , zo leuk om te lezen. Ik snap dat ze helemaal kapot thuis komen. Doordat de meiden hun eigen problemen hebben komen er ook wat serieuzere onderwerpen in voor.

Zoals je hierboven al leest is het echt een heerlijk boek om te lezen en de schrijfstijl is ook erg fijn.

Het grappige is dat ze in Duitsland worden aangezien als een bekende meiden band uit Nederland. 

Er gebeuren in het verhaal ook hele mysterieuze dingen. Ze komen regelmatig een oudere vrouw tegen die hun helpt en dan opeens is ze weer verdwenen. Aan het einde van het verhaal lees je vanuit haar.

Het einde is mooi maar ik vind dat het huwelijk van Kiki er ook nog in mocht. Misschien een deel 2?

Je komt met dit boek helemaal in de kerst stemming. Boven elk hoofdstuk staat ook een kerst liedje. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails