vrijdag 31 december 2021

Boek review: Debbie Johnson - Zonnige dagen in het Duincafé

Ik houd van goede feelgood boeken, ik ben met Debbie Johnson in aanmerking gekomen door het Duincafe boeken serie. Dit is inmiddels deel 4 die ik gelezen heb ik vandaag vertel ik jullie er meer over. 


Deel 1 heet: Zomer in het Duincafe en dat vond ik zo'n leuk boek dat ik de andere delen ook wilde lezen.

Sowieso ben ik meer gek op series dan op losse delen boeken.

Samenvatting

Een aangrijpende feelgoodroman over het wel en wee van de bezoekers van een hartverwarmend café

Mijn naam is Willow Longville. Ik woon in een dorp genaamd Budbury aan de prachtige kust van Dorset met mijn moeder Lynnie, die soms vergeet wie ik ben. Ik ben een serveerster in het Duincafé, dat eigenlijk zóveel meer is dan een café… Het is mijn thuis.

Voor Willow is het vervallen café dat uitkijkt op het strand de plek waar ze vriendschappen voor het leven heeft gesloten en waar ze zich onderdompelt in een dagelijkse dosis positiviteit. Maar wanneer er een aantrekkelijke vreemdeling binnen komt wandelen die een nieuwe lentewind met zich meebrengt, realiseert Willow zich dat haar rustige plattelandsleven voor altijd zal veranderen.

In het begin van het boek moest ik er even inkomen, de eerste paar hoofdstukken vond ik wat apart maar opzich past dat goed bij het karakter Willow. Maar daarna werd het steeds beter en leuker, een echte feelgood. De andere karakters van de vorige delen komen ook aanbod en daarom is het wel fijn om als iets over ze te weten door de vorige delen gelezen te hebben.

Het leuke is ook dat het ook afspeelt in het leuke plaatsje Budbury en hoe de karakters met elkaar omgaan. Je krijgt daar echt een fijn gevoel van. Het boek leest makkelijk door en het is ook een niet zo heel dik boek dus prima te lezen.

Er is zelfs nog een 5e deel en die gaat over Katie (Een Kerstcadeau in het duincafe) Deze zagen jullie al voorbij komen in een eerdere post en dat boek ben ik nu aan het lezen, meteen achter deze aan zodat je nog goed met de karakters in je hoofd zit.

Deze Duincafe serie vind ik echt een aanrader voor als je van feelgood boeken houd.

Klik hier om het boek te bestellen bij bol.com

Hebben jullie deze serie al gelezen? Of staat deze nog op je lijstje wellicht?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails