dinsdag 21 februari 2023

Boek recensie: It Starts with us - Colleen Hoover

Het eerste boek dat ik las van Colleen Hoover was Nooit Meer. Hiermee begon mijn hype rondom Colleen Hoover. Nooit meer is denk ik wel 1 van de beste boeken die ik heb gelezen. Ik was daarom erg benieuwd naar het vervolg.

Synopsis:

Als Lily en haar ex-man Ryle een goed co-ouderschapsritme gevonden hebben, staat plotseling haar eerste liefde, Atlas, tegenover haar. Het leven heeft hem gevormd en hij heeft littekens, maar hij is Lily nooit vergeten. Lily is blij dat de tijd voor één keer in haar voordeel werkt. Als Atlas haar op een date vraagt, zegt ze meteen ja. Maar hoewel ze gescheiden zijn, is Ryle nog steeds een groot deel van Lily’s leven. En hij ziet Atlas niet graag met zijn ex-vrouw en dochtertje…

It Starts with us gaat over Lily en Atlas, ze ontmoeten elkaar eindelijk weer en hoewel Lily en Ryle gescheiden zijn blijft het voor Lily moeilijk haar relatie voor te zetten met Atlas. Ryle heeft het namelijk niet op Atlas. Zouden Lily en Atlas eindelijk een 'normale' relatie kunnen krijgen?

Dit deel gaat precies verder waar het vorige deel eindigde , heel fijn! Het was weer even een tijdje geleden dat ik Nooit Meer heb gelezen dus moest even goed denken maar het was weer zo fijn om over Lily en Atlas te lezen. Ze zijn zulke fijne personages. Je leert ook wat meer over het verleden tussen het verhaal door en het gaat meer over Atlas.

Het verhaal is heel mooi, echt een goed afrond verhaal waar je op hoopte (ik tenminste wel). Het verhaal is wel een stuk milder dan deel 1 maar dat wilde Colleen ook las ik in het dankwoord. Het mocht wat mij betreft wel ietsje heftiger, dat maakt voor mij deel 1 zo goed en spannend. Deel 2 las gewoon heerlijk weg en ontspannend.

De schrijfstijl is zoals de andere CoHo boeken, top. Leest heerlijk makkelijk en snel. Niet te moeilijk.

Het einde is heel mooi, je weet eigenlijk al dat het goed gaat komen maar het is wel erg fijn om dat te lezen.

Mijn verwachtingen lagen best hoog en ondanks dat dit boek wel iets heftiger mocht vond ik het een mooi afsluitend deel.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails