zondag 12 februari 2023

Boek recensie: Daar waar de rivierkreefte zingen - Delia Owens

Dit boek is het meest verkochte boek van 2022. Ik had deze nog niet in mijn kast staan en besloot deze laatst te kopen bij Bruna en ik hem het uit. Wat ik er van vond? Dat lees je in dit artikel.

Synopsis:

Kya Clark is in haar eentje opgegroeid in het moeras van Barkley Cove in North Carolina, afgesloten van de bewoonde wereld. Om zichzelf te onderhouden ruilt ze vis, en groenten uit haar moestuin voor andere levensmiddelen. Ze voelt zich er thuis, beschouwt de natuur als haar leerschool. Maar als ze in aanraking komt met twee jongemannen uit de stad ontdekt ze dat er ook een andere wereld is. Wanneer een van hen dood wordt gevonden, valt de verdenking onmiddellijk op Kya.


Daar waar de rivierkreeften zingen gaat over Kya, ofwel het moerasmeisje. Kya wordt door haar broers en zussen en ouders achter gelaten in het moeras en moet zich zelf weten te redden door te ruilen. Als ze op een geven moment Tate en Chase ontmoet uit de stad ziet ze ook de andere kant van mensen. Kya blijft angst hebben om verlaten te worden. 

Het personage Kya is heel bijzonder. Bijzonder in de zin van origineel. Ze is helemaal alleen in het moeras maar ze weet zich prima te redden en lijkt me een sterk persoon. Tate is een heel mooi personage, echt een goed mens.

Het verhaal, tsja dat vond ik in het begin wat vreemd, leek een beetje op een fantasy achtig verhaal maar later gaat het wat meer naar de echte wereld toe. Eerlijk, het is niet mijn genre en ik deed er best lang over om dit boek te lezen. Er zat wel een goede twist in wat je ook echt niet had verwacht want hier wordt bijv ook niets over gezegd in de synopsis.

De schrijfstijl pakte mij niet echt, er werden best vaak woorden gebruikt die ik zelf niet kende of niet gebruik. Echt woorden van vroeger en hierdoor las het niet vlot en kon ik er geen goede band mee op bouwen.

Het verhaal wist mij niet echt te pakken, de verhaallijn is oké maar ik heb zeker betere boeken gelezen en het verhaal raakte mij ook niet, ook het einde niet. Sommige stukken waar ook iets te langdradig uit gewerkt.

Je leest het verhaal afwisselend in 2 jaartallen. Het leven van Kya en in het jaar van de moord.

Het is een origineel verhaal met een twist erin die je niet verwacht.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails