dinsdag 20 september 2022

Boek recensie: De Liefdes Hypothese - Ali Hazelwood

De liefdes hypothese is een hele hype op Instagram en tiktok maar is het de hype waard?

Synopsis:

Promovendus Olive Smith gelooft in wetenschap, niet in iets onvoorspelbaars als liefde. Maar door een misverstand met haar vriendin Anh wordt ze plotseling gedwongen een relatie te faken. In paniek kust ze de eerste man die ze tegenkomt. Deze kus veroorzaakt niet alleen een reeks irrationele gevoelens, de gekuste persoon blijkt ook Adam Carlsen te zijn: een jonge professor en de grootste laboratoriumtiran van de campus. Al snel komt Olives wetenschappelijke carrière in het gedrang en ontdekt ze dat haar eigen hart onder de loep nemen nog ingewikkelder is dan een hypothese over liefde.


De liefde hypothese gaat over promovendus Olive. Ze wilt bewijzen aan haar beste vriendin Anh dat ze over Jeremy (haar ex) heen is en zij met hem mag daten zoent ze eerste de beste man die ze tegen komt. Dit is niet zo maar iemand maar het is Adam Carlsen, hij staat bekend als eikel. Hierdoor volgen een heleboel ongemakkelijke moment en leugens. Komt Olive hier nog uit?

De opzet van het verhaal is leuk en origineel, verzin het maar eens naar of het de hype waar is, ik weet niet. Ik heb wel betere verhalen gelezen maar het is zeker niet slecht maar wel wat overhyped. Het verhaal loopt vlot maar ik vind er wel iets te veel informatie bij komen, niet altijd even relevant en kon best weg gelaten worden.

Ook kwam er veel informatie in voor over het werk wat ze doet als promovendus en hierdoor ook best wat veel informatie en woorden waar ik niks mee kon. 

De schrijfstijl is goed, niet het beste wat ik heb gelezen maar ze beschrijft de dingen heel goed en ik kon het me goed inbeelden. Je voelt goed Olive haar ongemak maar ook de chemie tussen Olive en Adam. Er komt ook veel humor in voor waardoor het leuk blijft om te lezen. Bijvoorbeeld wanneer Olive haar gedachtes deelt.

Het verhaal begint met een raadselachtig proloog dat later in het verhaal duidelijk wordt. De verhaallijn is wel redelijk voorspelbaar en behoorlijk spicy. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails