donderdag 3 februari 2022

Boek recensie : de theewinkel vol geluk - Manuela Inusa

De theewinkel vol geluk – Manuela Inusa

Dit is deel 1 uit de Valerie Lane serie.

Let op ; kan spoilers bevatten

Omslag tekst:

Laurie is de trotse eigenaar van een gezellige theewinkel waar -smaken van over de hele wereld worden verkocht; van Chinese ginseng tot Indiase darjeeling. Van heinde en verre komen -mensen naar haar winkel om zich te laten verrassen door de heerlijke theesoorten. Maar zo succesvol als Lauries zaak is, zo onsuccesvol is ze in de liefde. Gelukkig laten haar vier beste vriendinnen dat niet zomaar op zich zitten!

Boeken over winkels spreken mij altijd aan omdat ik zelf ook een winkel heb. Ook de kaft sprak mij heel erg aan en het is een serie van 6 boeken, series vind ik ook altijd fijn om te lezen.

In 5 van de 6 delen lees je over een ander winkeltje van Valerie Lane. In deel 1 gaat het over Laurie, de eigenaresse van een leuk theewinkeltje op de hoek. Zelf houd ik niet van thee dus de recepten hoefde van mij niet maar het is wel een leuke toevoeging als je wel van thee houd, wat de meeste wel zullen doen 😉

Het verhaal gaat merendeel over Laurie haar winkel en haar vriendinnen uit de andere winkeltjes op Valerie Lane maar ook over dat ze heel onhandig is in de liefde. Haar vaste thee leverancier vind ze heel erg leuk, Barry. Zelf durft Laurie de stap niet te nemen en ook Barry niet. Tot dat Laurie het verteld op haar vaste woensdag avond afspraak met haar vriendinnen. Een vriendin van Laurie neemt de stap en eindelijk hebben ze een afspraakje. Tot dat de ex van Laurie weer op komt duiken uit het buitenland. Na een ruzie tussen Laurie en Berry komt het uiteindelijk goed en zoals in een feelgood eindigt het allemaal romantisch en is alles weer goed. Eind goed al goed. Het is heel leuk om te zien hoe de eigenaresse van de winkeltjes uit Valerie Lane met elkaar om gaan en elkaar helpen. Het lijkt me echt een super leuk en gezellig winkelstraatje, dat doet de schrijfster goed, je ziet het straatje voor je.

Het boek las lekker weg en voor mijn doen echt snel gelezen, in 5 dagen had ik hem uit. Ik lees maar paar bladzijdes per dag maar de letters waren lekker groot en las lekker door en je wilde ook doorlezen. Goed boek voor even tussendoor omdat het zo fijn leest en lekker feelgood is.

Ik kan niet wachten op de volgende delen en deel 2 is inmiddels ook gereserveerd. Deze komt eind februari uit en gaat over de chocolade winkel. Ik houd van chocolade dus dit winkeltje ligt meer in mijn straatje.

Ik beoordeel het boek met 4/5 sterren.