zaterdag 19 februari 2022

Boek recensie : Nooit Meer - Colleen Hoover

Nooit Meer zag ik heel vaak voorbij komen op bookstagram maar ik kende de schrijfster Colleen Hoover helemaal niet dus ik besloot met Nooit Meer dat dat mijn eerste boek moest zijn van Colleen Hoover en tevens niet mijn laatste, want wauw wat een goed boek! Lezen jullie mee met mijn recensie?

'Nooit meer' van Colleen Hoover vertelt het aangrijpende verhaal van Lily, die verliefd wordt op de knappe neurochirurg Ryle. Hij is assertief, koppig en een tikje arrogant, maar ook gevoelig, briljant en dol op Lily. De opbloeiende nieuwe relatie brengt herinneringen terug aan Atlas, haar eerste liefde. Als hij weer in haar leven verschijnt, komt alles wat Lily heeft opgebouwd in gevaar. Dan komt het eropaan dat ze de kracht in zichzelf vindt om te zorgen dat de toekomst geen herhaling wordt van het verleden. Colleen Hoover schreef met 'Nooit meer' een persoonlijk emotioneel verhaal met universele zeggingskracht.



Nooit Meer gaat over Lily, Lily heeft een moeilijke jeugd gehad maar door haar ontmoeting met Atlas wordt alles wat beter, tot een moment dat het noodlot toe slaat. Daarna pakt Lily haar leven weer op en heeft ze alles goed voor elkaar. Als Lily haar vader overlijd ontmoet de Ryle op een dakterras waar Lily even tot rust probeert te komen van de begrafenis. Ze is meteen helemaal weg van zijn stem en ze hebben goede gesprekken. Helaas wordt Ryle opgebeld dat hij naar zijn werk met spoed moet. Er gaan weken overheen dat ze elkaar niet meer zien tot dat Ryle de broer lijkt te zijn van Allysa (de werkneemster van Lily haar bloemen winkel). Het leven lijkt hun toe te lachten tot dat het ergste gebeurd.

Je hebt in het begin geen idee welke kant het boek opgaat, dit komt ook deels door de omslag tekst die weinig weggaf. Maar door de brieven krijg je wel een idee.

Het boek leest heel makkelijk weg. Met de eerste bladzijde is meteen de toon gezet. Het mooiste van het boek vond ik de schrijfstijl en dat alles zo goed beschreven was, alle diverse emoties en zo maakt dit boek ook tot een rollercoaster aan emoties. Lily schreef toen ze jong was brieven aan Ellen, als een soort dagboek en deze komen in het boek terug zodat je het verleden leert kennen van Lily en dat vind ik als lezer heel goed gedaan. Zo vallen alle puzzelstukjes op z'n plaats.

Het plot is echt heel sterk, heel origineel en spannend, je wilt doorlezen. Aan de ene kant wel iets voorspelbaar omdat je door de brieven weet wat er vroeger in de jeugd van Lily is gebeurd en weet je wat er gaat komen, je leeft naar dit moment toe. Dit gebeurde na ong. de helft van het boek.
Het eerste deel van het boek vond ik als lezer een prachtige roman, daarna door de plottwist werd het heel spannend en heftig. Maar er zitten ook zeker grappige momenten in waarom ik echt moest lachen maar een traantje heb ik ook gelaten.

De karakter zijn goed uitgewerkt en je leeft enorm met Lily mee. Ook met Ryle trouwens.
Elke keer wil je schreeuwen van Lily ga weg bij hem !!! Maar als buitenstaander is dat natuurlijk veel makkelijker. En toen ik het boek uit had dacht ik, Lily goed gedaan!

Het was een rollercoaster aan diverse emoties. Verdriet, blij, intens , hartverscheurend. Echt een mooi boek met veel diepgang, het is niet zomaar een roman

Het is zo mooi geschreven dat het haast een film leek, zo prachtig. Ik geef dit boek daarom ook 5 sterren, het is echt de hype waard en ik kan niet wachten op de andere boeken van Colleen Hoover. Ik heb al 'Mijn Belofte Aan Jou' en het nieuwste boek (Herinneringen aan hem) heb ik gereserveerd. Ik ben helemaal weg van de schrijfstijl en de diepte die het boek heeft.

En het mooie is, er komt een deel 2. Daar ben ik zo benieuwd naar, hoe is het vergaan met Lily, Ryle en Atlas?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails