zondag 18 juni 2023

Boek recensie: Briefpost - Chantal Claassen

Briefpost van Chantal Claassen is deel 2 in de Beachclub Esperanza serie. Deel 1 vond ik erg leuk dus ik waas heel benieuwd naar deel 2.



Synopsis:

Na haar studie is Kaat blijven hangen bij haar bijbaan in de beachclub. Als ze bevriend raakt met Oliver, een van de klanten,
vertelt hij dat het niet goed gaat tussen hem en zijn vriendin Liv. Hij probeert de relatie te redden met gedichten en liefdesbrieven die bol staan van de clichés. Kaat schiet direct in de actiestand. In het geheim herschrijft ze Olivers liefdesbrieven aan Liv. Met succes: de relatie tussen die twee bloeit weer op. Maar Kaat raakt in de war als ze jaloezie voelt; dit was toch juist wat ze wilde?

In dit deel maken we kennis met Kate 'Kaat' en zij werkt bij de beachclub. Op een dag ontmoet ze daar Oliver. Kaat heeft meteen een klik met hem en wilt hem erg graag helpen zijn relatie met Liv te redden. De dingen lopen helaas wat anders en Kaat raakt in de war, ze lijkt verliefd op Oliver?

Het personage Kaat is heel goed uitgewerkt, je leeft met haar mee en je ziet het zo allemaal voor je gebeuren. Danielle (de zus van Kaat), Oliver, Liv en Sunee komen er ook vaak in voor en leer je ook goed kennen. Je merkt dat Kaat ergens mee zit en dat wordt later verder uitgewerkt,

Het verhaal begon wat moeizaam, ik kon mijn gedachten er niet echt bij houden. Naarmate het boek vorderde werd het verhaal een stuk interessanter en wilde ik graag doorlezen. Er komen goede onderwerpen in voor die goed zijn uitgewerkt en ook echt gebeurd zouden kunnen zijn. Soms heb je wel eens in boeken dat het niet echt kan zijn maar dit is heel realistisch.

De schrijfstijl leest heerlijk vlot weg. Het speelt zich af in Nederland waardoor het voelde als een gezellig sfeer.

Het einde is heel erg mooi, het verhaal wordt mooi afgerond, ik kreeg er tranen in mijn ogen van.

Kortom een mooi feelgood verhaal dat zich afspeelt in Nederland.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails