zondag 10 juli 2022

E-boek recensie: Een zee van tijd - Eva Nagelkerke

Toen ik op Instagram een bericht zag van De Verhalenfabriek dat ze vooruit lezers zochten voor de spannende zomer thriller twijfelde ik geen moment want ik had nog maar 1 thriller gelezen dus was heel benieuwd naar meer!

Synopsis:

De vrijheid roept. Maar is Linde wel veilig op het strand?Linde vraagt zich steeds vaker af: is dit het nou? Heeft ze hier zo hard voor geknokt? Werken bij een prestigieus kantoor op de Zuidas is niet wat ze had gehoopt. De concurrentie is moordend en een nacht doorwerken is de normaalste zaak van de wereld. Het enige waar Linde blij van wordt is de stiekeme relatie met Vincent, een van haar bazen. Totdat ze een schokkende foto ziet op zijn telefoon. Ze neemt een impulsief besluit en gooit haar leven radicaal om. Ze geniet van de vrijheid aan de kust, maar is ze er wel veilig?

Een zee van tijd gaat over Linde die in een rush zit met haar baan. De drang om te presteren. Als er op een geven moment iets heftigs gebeurd en haar vriendin Katja voorstelt om samen een strandtent te gaan beginnen twijfelt ze geen moment en neemt het besluit om te te doen. Linde vind het heerlijk het buiten zijn en geen druk van presteren. De andere strandtent naast hun vind het maar niks dat 2 meiden een strandtent runnen en de buurman maakt Linde best wel bang. Is ze wel veilig alleen 's avonds?

De hoofdpersonage is Linde, ze is een sterke persoonlijkheid en ook al is het een kort verhaal je leert haar goed kennen. Er komen aardig wat bij-personages in voor, vooral in het begin als Linde nog op kantoor werkt. Soms wat lastig uit elkaar te houden maar op een geven moment vallen die wat weg en komen ze af en toe nog voor.

Het verhaal is erg fijn opgebouwd. Je begint namelijk met een pakkend proloog en dan ben je al super benieuwd waar dit over gaat en vooral over wie. Daarna kabbelt het verhaal wat verder en dan gebeurt het. Je hebt namelijk de hele tijd het gevoel dat er wat gaat gebeuren en als dat gebeurd dan wordt het heftig want het 1 na het andere gebeurd. Je wilt dan hoofdstuk na hoofdstuk lezen en dit kan ook gemakkelijk want het zijn fijne korte hoofdstukken. Kortom goede twisten.

De schrijfstijl is goed, dit is mijn eerste kennis making met deze auteur en dat beviel me erg goed. Goede opbouw en leest lekker vlot weg.

De spanning loopt hoog op tegen het einde en het einde is mooi afsluitend met een positieve afloop.

De auteur weet je goed op het verkeerde pad te zetten qua dader , erg fijn dat het niet voorspelbaar is.

Een sterk kort verhaal met een goede opbouw van spanning.

Bedankt De Verhalenfabriek dat ik mocht vooruit lezen.

Prijs: € 2,99e-bookonlySpannend zomerverhaal met een feelgoodtintjeVerkrijgbaar bij alle online retailers, maar ook te lezen via de online bibliotheek en Kobo Plus!Verschijningsdatum: zondag 10 juliAuteur: Eva Nagelkerke