woensdag 2 februari 2022

Boek recensie: Onder de ombu-boom - Santa Montefiore

Ik las voor het eerst een boek van Santa Montefiore namelijk onder de ombu-boom. Kijken jullie mee naar wat ik er van vind?


Let op; kan spoilers bevatten.

Het verhaal gaat over Santi en Sofia, neef en nicht. Van jongs af aan trekken ze al veel met elkaar op en naarmate ze ouder worden groeien ze verder naar elkaar toe.

Nadat Santi een tijdje weg is geweest en weer terug keert op Santa Catalina wordt hun band veel sterker en krijgen ze een liefdes romance. Alles in het geheim want ze zijn een volle neef/nicht van elkaar. Dus ze weten dat het eigenlijk niet mag maar de aantrekkingskracht is te sterk. Nadat de ouders van Sofia er achter komen dat ze zwanger is van Santi sturen ze haar weg naar Zwitserland voor een abortus. Dit kan ze niet over haar hart verkrijgen dus ze laat het kindje komen maar staat hem af voor adoptie. Ze verhuisd naar Londen.

Intussen kunnen Santi en Sofia niet zonder elkaar, ze denken dagelijks aan elkaar en ze beloven op elkaar te wachten nadat Sofia plotseling weg gaat naar Zwitserland. Nadat hun brieven worden onderschept en ze niks van elkaar horen moeten ze verder met hun leven. Beide stichten een gezin en zijn zover ze kunnen gelukkig.

Nadat er iets ergs gebeurd keert Sofia terug naar Argentiniƫ naar Santa Catalina na ruim 20 jaar, daar ontmoeten Sofia en Santi elkaar weer voor het eerst. De vonk slaat meteen weer over (is eigenlijk ook nooit weggeweest) maar beide hebben nu een eigen gezien en die willen ze eigenlijk niet achterlaten maar het verlangen is zo heftig naar elkaar. Zullen ze bij elkaar komen of niet?

Het einde verklap ik nog niet, daar mag jezelf het boek voor lezen. Maar het einde loopt anders af dan ik had gedacht. Dus zeker niet voorspelbaar. Het verhaal speelt zich in de 19e eeuw waarvan ik niet perse heel erg houd maar ik hoor zoveel goede verhalen over Santa Montefiore dus ik ben door blijven lezen en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Het is zo’n mooi en romantisch boek maar ik heb er ook wel een traantje om moeten laten. Het raakt je echt en nu het boek uit is betrap ik mezelf erop dat ik er nog wel eens aan terug denk. Dit was mijn eerste boek van haar en zeker niet de laatste. Ik vond het soms wel wat lastig te volgen door de vele namen/personagers in de families dus je moet wel goed je gedachten erbij houden.

Zeker aanrader. 

Heb jij dit boek al gelezen? Of 1 van de andere boeken van Santa Montefiore?

Ik beoordeel het boek met 4 sterren.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails