woensdag 1 februari 2023

Ebook recensie: Stil schot - Aysline Mcgrath

Van Loftbooks kreeg ik laatste een mailtje of ik mee wilde doen met de blogtour van de nieuwste serie van Aysline Mcgrath. Toen ik de synopsis las was ik er erg benieuwd naar. Het klonk als een spannend boek met een vleugje romantiek. Vandaag mag ik mijn recensie delen met jullie.

Synopsis:

Als er een aanslag wordt gepleegd tijdens de Europese top komen Cedric en zijn collega’s van de antiterreurbrigade in actie. Dan blijkt dat Anna, een oud-collega en de ex van Cedric, is opgepakt als verdachte. Stil schot is de spannende nieuwe thriller van Aysline McGrath. Voor de fans van Charles den Tex, Tomas Ross en Daniel Silva! Als er een aanslag wordt gepleegd tijdens de Europese top, weet Cedric direct dat hij en zijn collega’s van de antiterreurbrigade in actie moeten komen. Dan komt echter het nieuws naar buiten dat Anna, zijn ex en oud-collega, is opgepakt als verdachte… Bij thuiskomst vindt Cedric Anna in zijn huis, op de vlucht voor iedereen en met een schotwond in haar schouder. Cedric besluit haar te helpen. Maar wanneer er militairen verschijnen bij hun schuilplaatsen en mensen blijven volhouden dat Anna schuldig is, slaat de twijfel toe. Kan Cedric Anna wel vertrouwen? Is er meer aan de hand?

Stil Schot is het eerste deel in de serie Incendium. Stil Schot gaat over Cedric en Anna. Hun hebben vroeger gediend in het leger. Ze hebben elkaar al tijden niet gezien maar als Anna wordt opgepakt twijfelt Cedric geen moment en wil haar onschuld bewijzen en haar helpen. Maar doet hij hier goed aan? Hij heeft een goede baan en kan alles verliezen hierdoor.

De personages waren erg fijn en kwamen realistisch over. He zijn wel veel personages maar te niet. Je leert ze goed kennen.

In dit eerste deel maak je kennis met Cedric, Anna, Kenneth en nog meerdere personages. De meeste leerde elkaar 20 jaar geleden kennen door missies in Afghanistan in het leger. De band tussen hun komt heel goed over en je voelt de liefde en vriendschap maar ook de haat tussen Cedric en bijv. Hummer. Maar ze worstelen ook allemaal met hun emoties en wat ze in het leger allemaal hebben meegemaakt. Heel heftig.

Het verhaal is heel goed en verrassend, het heeft de nodige spanning maar afwisselend ook is het wat rustiger maar als je eenmaal in het spannende gedeelte zit kan je het verhaal niet wegleggen.

De schrijfstijl is goed, leest vlot en de hoofdstukken zijn precies goed geschreven dat ze spannend eindigen en je gauw wilt doorlezen naar het volgende hoofdstuk. Je leest de hoofdstukken afwisselend vanuit Cedric zijn perspectief en Anna haar perspectief.

Het verhaal heeft mij zeker weten te pakken, het was heel erg spannend maar ook emotie kwam er in voor, vooral tegen het einde toen er een mega twist kwam moest ik wat traantjes laten.

Over die twist, die had ik echt niet zien aankomen, wauw wat heftig. Je wist wel wat er iets aan kwam door dat Cedric vaak dacht dat het niet klopte maar wauw dit had ik echt niet zien aankomen. Hier houd ik van in een boek!.

Het einde van deel 1 is echt super. Het loopt romantisch af maar dan met de laatste zin veranderd alles en ben je heel benieuwd naar deel 2. Deze wil ik ook zeker gaan lezen.

Ik vond het echt een goed verhaal. Het zat goed in elkaar met genoeg spanning, emotie en een vleugje romantiek.

Bedankt voor het recensie exemplaar Loftbooks.

\

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails