woensdag 25 januari 2023

Boek recensie : Door een roze bril - Vannessa Thuyns

Ik mocht via VKBLab meedoen met de blogtour van het nieuwste boek van Vannessa Thuyns. Dit is mijn eerste boek die ik las van Vannessa dus ik was heel benieuwd maar dit hunkert naar meer!

Synopsis:

Psychologe Stella krijgt een onmogelijke opdracht; ze moet op korte termijn een team coachen dat elkaar continu in de haren vliegt. Met tegenzin verruilt ze haar eigen praktijk en huis in Friesland voor een tijdelijke logeerplek bij haar beste vriendin Pleun in hartje Amsterdam. Stiekem bevalt het leven in de bruisende stad haar best goed, maar hoe moet het dan met jeugdliefde Hidde? En Friesland verlaten is geen optie, want het houdt de herinnering aan haar dierbare moeder springlevend. Of heeft haar tweestrijd meer te maken met Thijs, een van de teamleden die even aantrekkelijk als ongrijpbaar is?

Door een roze bril gaat over psychologe Stella. Stella heeft een moeilijk tijd gehad, haar moeder is laatst overleden door een vreselijk auto ongeluk en Stella heeft haar emoties opgekropt. Ze durft bijvoorbeeld niet op de weg te rijden waar het gebeurd is en Stella neemt het ongeluk haar kwalijk. Stella heeft de praktijk overgenomen in Friesland van haar moeder. Ook woont ze in het huis van haar moeder. Op een dag krijg ze een opdracht via haar vriendin Pleun , ze moet op korte termijn een team coaching doen in Amsterdam. Ze heeft het er moeilijk mee om Friesland en haar jeugdliefde Hidde te verlaten maar stiekem bevalt Amsterdam haar wel.

Dit is voor mij het eerste verhaal wat ik lees van Vannessa Thuyns en is mij zeer goed bevallen. Het verhaal leest heerlijk vlot en is heel humoristisch geschreven. Er komt echt van alles in voor, van romantiek tot verdriet. Je voelt de emotie en je ziet het zo voor je allemaal.

Er gebeuren heel wat dingen die ik echt niet zag aankomen maar hierdoor is personage Stella sterker geworden en maakt ze echt grote stappen. Naarmate het verhaal vordert kom je steeds meer te weten over Stella en wat er gebeurd is, zo blijft het verhaal je pakken.

De karakters zijn heel fijn, heerlijk al die ego’s die in de groep zitten die Stella moet coachen. Thijs en Caspar zijn broers en werken samen in het bedrijf voor hun vader maar de sfeer tijdens het werken (en privé) moet beter en daar komt Stella bij kijken. De personages leer je goed kennen, ook al is het hoofdpersonage Stelle, de andere leer je ook goed kennen.
Heerlijk die chemie tussen Stella en Thijs. Je voelt de chemie overkomen.

Het verhaal mocht best wel nog wat langer duren, misschien een deel 2? Je hebt het in een mum van tijd uit.

Het is een origineel verhaal wat mij zeker te pakken had en las echt heel leuk. Regelmatig had ik een lach op mijn gezicht.