woensdag 6 juli 2022

Boek recensie: Uit onverwachte hoek - Tamara Haagmans

Het nieuwe boek van Tamara Haagmans is uit en ik keek en heel erg naar uit om deze te lezen want dit was mijn eerste boek van haar. Ik heb al veel lovende berichten over Tamara haar schrijfstijl gelezen dus ik was heel erg benieuwd. Het boek is inmiddels uit en vandaag deel ik mijn recensie met jullie.

Omslag tekst:

Holly kan het weten, twaalf jaar geleden heeft ze zelf een levensverwoestende foto verkocht en hoewel haar geld en roem werden beloofd, hield ze er alleen een bittere nasmaak en een verpeste reputatie aan over… Wanneer ze door een invalklus in contact komt met Milan, klikt het meteen. Algauw komen er gevoelens in het spel, maar als Milan vertelt dat zijn jeugd is verpest door zijn beroemde vader en hij een hekel heeft aan de showbizzwereld, zwijgt Holly over haar carrière. Maar waarom, ze is toch trots op wat ze doet? Net als Holly besluit eerlijk te zijn, komt ze erachter dat haar carrière niet het enige is wat tussen hen in staat…Weet Holly haar verleden achter zich te laten?

Uit onverwachte hoek gaat over sterrenfotografe Holly. Tijdens een klus ontmoet ze Milan en ze is meteen weg van hem maar hij laat haar al gauw duidelijk blijken dat hij niks heeft met sterrenfotografen door zijn jeugd. Holly besluit te zwijgen over haar baan maar als het echt serieus begint te worden tussen hun durft ze het niet meer te vertellen of is het goede moment er niet. Maar Holly is niet de enige die wat te verbergen heeft. Milan loopt ook met een groot verdriet/verhaal rond. Zou het goed komen als ze eerlijk tegen elkaar zijn?

Het verhaal begint meteen al pakkend met een gebeurtenis toen Holly 18 was en daarmee wordt de toon al goed gezet. Dat dit een verhaal gaat worden waarin veel gebeurd en waarin je achter geheimen komt. En dat is ook echt zo. Deze gebeurtenis blijft Holly achtervolgen en wordt ook nog een dingetje met Milan als ze erachter komt dat de moeder van Milan de vrouw is die ze op de foto heeft gezet toen ze 18 jaar was en waarmee het grote probleem kwam.

Als je wat verder in het verhaal bent komen er meerdere twisten in het verhaal en ook best heftige en hierdoor blijft het verhaal je pakken, je wilt heel graag doorlezen. Het is ook niet zomaar een feelgood maar echt 1 met een diepere laag.

De hoofdstukken lees je merendeel in het perspectief vanuit Holly maar ook een paar vanuit Milan en zo kom je erachter wat er is gebeurd in zijn jeugd en in het heden met zijn vader. Dit vind ik altijd heel erg fijn dat je het verhaal vanuit meerdere perspectieven leest zodat je beide kanten kent van het verhaal en je jezelf beter kan inleven.

Het boek is ook niet dik dus je hebt het zo uit, mede dankzij de fijne schrijfstijl en het pakkende verhaal. Dit boek wil je gewoon uitlezen.

Het verhaal eindigt in een epiloog waarin we 4 jaar verder gaan en zo kom je erachter wat er in de tussentijd gebeurd is. Het is een feelgood dus je weet dat het goed gaat komen nadat er wat gebeurd is maar toch blijft het altijd spannend.

Het is een feelgood die het allemaal heeft van blijdschap tot emotie. En twisten die je niet verwacht zodat het verhaal spannend blijft,