donderdag 4 juni 2015

Review | 5x Etat Pur Producten

Etat Pur was voor mij nog een onbekend merk maar is al een tijdje bekend in Nederland en in het buitenland want het is van oorsprong een Frans merk.
Ik review 5 producten, lezen jullie mee?


Voor daadwerkelijk persoonlijke oplossingen heeft Etat pur 2 productlijnen, de pure Actieve stoffen (A+) en de Biomimetische skincare producten (+B).
Die alleen of als aanvulling op elkaar(A+B) gebruikt kunnen worden.
Ik heb 1 actieve product getest en 4 Biomimetische producten.
Nourishing Body Oil B54 100ml €13,60:
Zachte, vloeibare textuur voor een satijnzacht resultaat. Voedt, beschermd en verfraait de huid onmiddellijk.

De olie sprayt gemakkelijk op je huid en ruikt super lekker. De olie is vrij dun en smeert makkelijk uit. Je huid glimt nog wat maar trekt snel in en laat geen vettig laagje achter.
Mijn droge benen zijn er erg blij mee!


Hand Repair Care 50ml:
Voedt, beschermt en verzacht droge en beschadigde handen. Zachtjes masserend aanbrengen.

Deze handcreme ruikt erg lekker zoet. De handcreme heeft een vrij rijke substantie maar smeert prima uit. Je hebt maar een klein beetje nodig voor je handen dus zuinig in gebruik. De creme trekt snel in en je handen voelen zacht aan. Een erg fijne handcreme dus!


Ultra moisturizing care B38 40ml €15,-:
Biomimetische formule. Dermatologisch getest op de gevoelige huid. Intensief hydraterende verzorging voor een onmiddelijk en langdurig huidcomfort. 's Ochtends en/of 's avonds op het gezicht en de hals aanbrengen.

Dit vind ik echt een heerlijke creme, ik gebruik deze nu al een paar weken 2 maal daags. Het product komt gemakkelijk uit de verpakking door het pompsysteem. Hierdoor is het ook makkelijk te doseren.
De geur is lekker fris  en dun qua substantie. Wat ik erg fijn vind is dat het product snel intrekt.
Na gebruik voelt mijn gezicht heerlijk zacht aan.


Smoothing Eye Contour Care 15ml €13,40:
Vervaagd rimpels en tekenen van vermoeidheid. 's Ochtends en/of 's avonds aanbrengen.

Ik gebruik eigenlijk nooit een aparte oogcreme, zelf vind ik het eigenlijk niet nodig want ben zelf nog jong dus geen last van rimpels en van vermoeidheid zie je bij mij ook weinig.
Tuurlijk soms heb ik wel eens last van wallen maar acht dat heeft iedereen wel eens. Maar ik heb deze toch getest en ben blij verrast. Je ziet de wallen inderdaad veel minder!
Het pompje is ook weer erg handig in gebruik. Het heeft een dunne substantie wat snel in trekt maar niet heel lekker ruikt vind ik.


Vitamine PP A30 €10,20:
Vitamine PP wordt aanbevolen voor de van nature zeer droge huid. Wanneer de huid zeer droog is, werkt de natuurlijke barrièrefunctie niet goed. De huid is dan ook veel gevoeliger voor de dagelijkse agressieve invloeden van buitenaf (kleding, wasmiddel, zeep, kou). Dit uit zich door een onaangenaam, trekkend gevoel en een ongelijkmatig uiterlijk (schilfertjes, rode vlekken, puistjes…)

Dat klinkt goed zeg! Ik heb last van schilfertjes en puistjes op mijn gezicht dus ik was erg benieuwd.
Ik heb deze nu een tijdje gebruikt en mijn huid is zichtbaar opgeknapt, veel minder schilfertjes en puistjes en mijn huid ziet er gewoon veel beter en rustiger uit.
Maar je moet deze wel regelmatig gebruiken, als je bijvoorbeeld een dag overslaat merk je dat meteen.
De verpakking is ook erg handig en hygiënisch, aan de onderkant moet je drukken en dan druppelt het product eruit.

Handcreme - moisturizing care - eye contour care - vitamine pp:

Conclusie:
Ik vind Etat Pur een erg fijn merk, het zijn stuk voor stuk fijne producten en mijn huid houd er ook van.

Hebben jullie producten van Etat Pur?

Dit artikel bevat product(en) wat door een bedrijf/PR bureau ter review is opgestuurd. Dit heeft uiteraard geen invloed op mijn mening.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails