zaterdag 20 juni 2015

Moestuin Update

Ik kreeg leuke reacties op mijn vorige artikel over mijn moestuin dus vandaag weer een update!
De moestuin tafel doet het goed, de broccoli (links boven) doet het super goed en ook de aubergine die ervoor staat wordt steeds groter. Bij de radijs had ik nieuwe zaadjes geplant en daar kwamen er zo veel uit dat ik er wat heb uitgetrokken, ik dacht eerst namelijk dat de oude radijs van de ah dood ging maar opeens kwam het weer tot leven dus die hebben ruimte nodig. De spinazie voor de radijs groeit niet heel goed eigenlijk maar is ook nog niet dood. De krul peterselie gaat ook super goed en wordt lekker groot. De andijvie wordt ook steeds groter. De paprika gaat ook goed. En als laatste de rode biet gaat ook super.
Dan op de grond:


Ik heb 2 nieuwe plantjes, ijsbergsla (links boven) en een snijboon (rechts boven). De rucola wordt heel erg hoog en gaat bloeien, ik had deze al moeten oogsten maar wij gebruiken nooit rucola eigenlijk. De bosuitjes gaan ook goed.

De andere 2 potten met radijs gaan ook prima.

Dan nog de 3 planten in de witte bakken, bovenin ijsbergsla, de gewone sla is geoogst en hebben we eruit gehaald en ijsbergsla erin gedaan. Daaronder de cherry tomaat, dit worden echt mooie planten, zijn al best groot. Als onderste paprika, die groeien wel maar niet heel erg hard.

De mini komkommer plant doet het super en we hebben al meerdere kunnen oogsten, ook zijn ze erg lekker.

De aardbei groeit niet echt.... Het loof van de wortel gaat een beetje dood maar er zitten wel al wortels in de grond maar nog niet heel groot.
Met de basilicum gaat het ook goed.

De prei komt weer helemaal bij nadat deze verpot is.

Op de tafel:
Op de tafel staat de tomaat, nieuwe aardbeien plant en paprika. Van de paprika kan je bijna niks meer plukken, ze zijn erg klein en groeien niet meer.

Onze oogst van laatst:

Bedankt weer voor het kijken!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails