zondag 7 juni 2015

Mijn moestuin

Sinds de komst van de AH moestuintjes zijn naar mijn idee moestuinen weer helemaal terug van weggeweest, je ziet in bijna elke winkel wel een setje met zaden voor moestuinen. Ik ben ook aangestoken met het moestuin virus en vandaag laat ik jullie mijn moestuin zien.
Kijken jullie mee?



Sinds 2 weken hebben we een moestuin bak voor de ah plantjes. De ah plantjes groeiden zo goed dat ze bijna allemaal verpot moesten worden en om nou overal losse bakken neer te zetten zagen we niet zitten. Het was wel even een gedoe om zo'n bak in je auto te krijgen maar het paste net in de achterbak.
De meeste ah plantjes groeien goed maar sommige waren vanaf het begin al niks en zijn dood (dille, bieslook, lente ui)

Aan de linkerkant staan de broccoli, radijs, aubergine en spinazie.
De broccoli groeit goed, zeker nadat deze in deze bak is gekomen. De radijs doet het al een tijdje niet echt meer dus ik heb een nieuw zakje zaadjes gekocht en erbij gezaaid in de hoeken. In het midden met de grotere bladeren zie je de oudere radijs van de ah.
De aubergine doet het ook goed, zeker na het verpoten. De spinazie gaat slechter, de bladeren worden geel en ik had gelezen dat deze niet goed tegen het verpotten kan.

Aan de rechterkant hebben we peterselie, paprika, andijvie en rode biet.
De paprika en rode biet komen niet van de ah.
De peterselie doet het ook goed, geen idee wanneer is deze kan oogsten eigenlijk?
Ook de andijvie doet het beter sinds dat deze verpot is.

Helaas pasten niet alles in deze bak dus toch nog wat los:
Deze bak kochten we ooit bij de Kruidvat, ziet er erg leuk uit.

Ik had de sla dubbel dus dit zijn er 2, de rechter is al wat ouder en moest al geoogst worden, de linker is ook bijna klaar om te oogsten.

 De cherry tomaten doen het ook prima, zijn best leuke plantjes.

 De paprika gaat ook goed, is alleen nog niet heel hoog.

Dan hebben we nog 3 potten op de grond, 2 met radijs, want ik had een nieuw zakje zaadjes radijs gekocht maar er zitten zo veel zaadjes erin dat ik nog 2 potten kon vullen er mee. (oké de ene is een beetje erg vol)
En dan staat er nog bosuitjes, deze zijn nog niet uitgekomen. Niet van de ah.

Maar dan zijn we nog niet klaar we hebben nog een plank aan de muur waar nog wat op staat:
Hier zie je aardbei (niet van de ah) rucola en basilicum. De rucola en basilicum van de ah doen het prima.

We hebben ook nog wat plantjes bij de Intratuin gekocht: (dan duurt het tenminste niet zo lang tot dat je wat kan oogsten:))
Tomaat


Paprika
Mini komkommer

En deze zijn nog van de ah:
De bosaardbei is nog mini en staat nog in het originele potje. Dan de wortel, die gaat redelijk alleen gaat sommige loof dood.

Vinden jullie het leuk om af en toe een update te zien? Of vinden jullie een moestuin helemaal niks?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails