zaterdag 13 juni 2015

Demak'Up Detox Challenge + DIY Scrub

Ik ga mee doen aan de Demak'Up Detox Challenge! Jij ook?
Je huid moet je natuurlijk altijd goed verzorgen en reinigen want je huid wordt dagelijks blootgesteld aan uitlaatgassen, vervuiling. Zelfs als je weinig of geen make-up draagt is het van belang je huid iedere ochtend en avond grondig te reinigen. 

Ik ontving een leuke kit en in dit artikel vertel ik meer over de Challenge en mijn DIY scrub.


'Groot onderzoek van Demak’Up onder Nederlandse, Belgische en Duitse vrouwen wijst uit dat een derde van de Hollandse vrouwen met een ‘vies gezicht’ naar bed gaat.'

Detox Challenge:
Geen overbodige luxe dus om dat dagelijkse moment aan de wastafel te verrijken met wat frisse
inzichten. Reinigingsexpert Demak’Up heeft samen met huidtherapeut Kim Berger een inspirerend
platform boordevol D.I.Y. tips, receptenkaarten, advies en nog veel meer ontwikkeld, waar vrouwen
gedurende 10 dagen hun beautyritueel stevig onder handen kunnen nemen. De Demak’Up Detox
Challenge start op 5 juni en daagt alle vrouwen uit om mee te doen. ,,Ik ben erg enthousiast dat we
vrouwen op deze vernieuwende manier bewuster kunnen maken van het belang van goed reinigen
en hydrateren van de gezichtshuid,’’ aldus Kim Berger. Voor elk huidtype is er een passend advies en
iedere dag staat in het teken van een nieuw reinigingsthema. Mengsels van koffie en olijf olie? Honing en yoghurt óp het gezicht? We zijn er aan toe.


Zelf haal ik altijd mijn make-up eraf als ik ga slapen maar soms kan het net even wat beter, net dat extra's mis je dan in mijn avond routine. Ik heb een gecombineerde huid en dat mijn huid vet is valt nog wel mee te dealen maar de droge plekjes op mijn huid, daar erger ik me echt aan, altijd die velletjes! Ik scrub mijn gezicht ook veelste weinig dus ik besloot om een scrub te maken.



Ik heb een scrub gemaakt van aardbeien, havermout, yoghurt en honing.
Wat heb je nodig?:

  • 2 (rijpe) aardbeien
  • 2 eetlepels (gemalen) haver
  • 1 eetlepel yoghurt
  • 1 eetlepel honing

De stappen:
Prak de aardbeien fijn. Voeg de andere ingrediënten toe en meng tot 1 geheel. Breng voorzichtig in cirkelende bewegingen aan op je gezicht en laat een paar minuten inwerken. Verwijder vervolgens met een vochtig Demak’Up reinigingsdoekje en spoel af met lauwwarm water.                                    
De voorbeelden:
Havermout geeft je huid een natuurlijke, zachte peeling. Het vermindert droogheid en kan jeuk verlichten bij huidaandoeningen.
Honing pakt niet alleen onzuiverheden aan door te desinfecteren, maar werkt bovendien vochtinbrengend en laat je huid extra zacht aanvoelen. Dit komt doordat het kleverige wondermiddeltje barst van de antioxidanten.      
Yoghurt bevat melkzuur en enzymen die je huid helpen te hydrateren en kalmeren. Het melkzuur ontvet en brengt vocht in de huid, waardoor de huid weer soepel en zacht aanvoelt.
Aardbeien zijn rijk aan vitamine C en zorgen voor heldere, stralende teint van de huid. Deze gezellige rode vruchtjes werken ook ideaal tegen onzuiverheden.

Ik heb gekozen voor deze scrub omdat het voor een droge huid is en voor onzuiverheden. Zoals ik eerder vertelde heb ik last van schilfertjes. En hier en daar wat puistjes.  


Ik had niet al de ingrediënten in huis dus ben even naar de supermarkt geweest om het te halen.

Ik vind het zelf erg leuk om te doen, om zelf iets te maken, in dit geval een scrub. Zo ben je lekker bezig en het is goed voor je huid.

Wat ruikt deze scrub heerlijk zoet en fris zeg! heerlijk voor het warmere weer. Ik vond het in het begin wel een beetje een rare substantie maar je huid voelt na gebruik zo heerlijk aan dat ik dat maar voor lief neem. Ik vind deze scrub echt heel erg fijn en zal deze zeker onthouden!

Doen jullie aan mee aan de Detox Challange? Zo ja hebben jullie ook deze scrub gemaakt?
Dit artikel bevat product(en) wat door een bedrijf/PR bureau ter review is opgestuurd. Dit heeft uiteraard geen invloed op mijn mening.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails