donderdag 22 mei 2014

Review | Rainbow Loom

Kennen jullie de laatste trend al? Namelijk Rainbow Loom! Dit is echt super leuk, je kan namelijk zelf armbanden, figuurtjes, ringen etc. maken. Ik heb zelf al heel veel dingen gemaakt en vandaag laat ik jullie de startset zien.


Deze kit komt van de webshop Rainbow-Loom.
Informatie Rainbow-Loom:
Ze zijn de enige die de originele Rainbow Loom verkopen met Nederlandse verpakking en handleiding. Ze hebben ook de grootste collectie elastiekjes.

De Rainbow Loom is een plastic pinbord van 52mm bij 200mm. Het bestaat uit pinnnetjes waarover, met een plastic haaknaald, kleine gekleurde elastiekjes gelegd en geweven worden.

In 2014 is de Rainbow Loom in de Verenigde Staten uitgeroepen tot Speelgoed van het Jaar 2014 tijdens de jaarlijkse TOTY awards.

Zoals je kan zien heb ik de startersset, inderdaad op de doos is het allemaal in het Nederlands, super makkelijk!

Dit zit er allemaal in:
Als je de doos open maakt zie je dit:

Een loom board, loom naald en elastiekjes. Er zitten 600 elastiekjes in. Je kan er ongeveer 24 armbandjes van maken.

Ook zit er een Nederlandse handleiding bij:

Zo ziet het loom board eruit:
Het loom board is super stevig in gebruik. Ik had al een loom setje van Ebay maar dat is echt 10x niks vergeleken met deze originele set. Dit loom board is zo stevig, die van Ebay viel in elkaar als je de elastiekjes er strak op had staan.

Loom naald:
Dit is de loom naald, ook deze is heel erg stevig en fijn in gebruik. De achterkant van de naald kan je gebruiken om de onderkanten van het loom board eraf te halen en op het blauwe gedeelte kan je ook iets maken.

Er zitten 600 elastiekjes bij en C clips:
C clips zijn sluitingen om bijvoorbeeld armbandjes aan elkaar te maken.

Mijn creatie's die ik heb gemaakt:
Ik heb verschillende soorten armbandjes gemaakt en een panda.
En nog 2 armbandjes en een hamster/cavia:


Ik vind het super leuk om te doen en op youtube zijn er erg veel tutorials, ook in het Nederlands.

Deze originele Rainbow loom kit kost €19,50 en is hier te koop: klik hier
Ik raad je deze kit echt aan, het is van super kwaliteit en er zit een Nederlandse handleiding bij.



Dit artikel bevat product(en) wat door een bedrijf/PR bureau ter review is opgestuurd. Dit heeft uiteraard geen invloed op mijn mening.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails