woensdag 31 oktober 2012

Zelf waterdecals maken

Ik heb van de week weer eens waterdecals gemaakt en in dit artikel zal ik uitleggen hoe je zelf waterdecals maakt.



Wat heb je er voor nodig?
- Waterdecal papier, deze bestaan in wit en clear, hiervoor heb je de clear nodig. Ze bestaan voor inkjet en laser printers dus je moet eerst weten welke printer je hebt.
- Blanke lak spray.
- En natuurlijk plaatjes.

Je kan waterdecal papier kopen op Modelbrouwers

Hoe ga je te werk:
- Verzamel op internet allemaal leuke plaatjes en verklein ze zodat ze op je nagel passen.
- Ik maak zelf altijd setjes van 10 of meer en plak dan de setjes in een word bestand. Zorg dat het helemaal vol is anders verspil je je papier.
- Print eerst een test papiertje voordat je het decal papier gebruik om te zien of de afmetingen van de plaatjes kloppen.
- Als dat klopt kan je gaan printen, zorg dat je printer goed staat ingesteld en leg het papier erin.
- Als het geprint is laat je dit even drogen en dan spuit je de blanke lak erover heen.
- Dit laat je goed drogen.

Dan zijn ze klaar voor gebruik!

Hoe gebruik je waterdecals?
- Knip het figuurtje uit wat je wilt.
- Leg het in het water voor nog. 1 min.
- Dan kan je het figuurtje van het papier halen en op je nagels leggen.
- Aflakken met een topcoat

Ik heb die van mij nog niet gebruikt maar ik ga er zo snel mogelijk een nailart mee maken.



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails