dinsdag 8 mei 2012

Hamsters

Vroeger heb ik 1 goudhamster en 2 Russische dwerghamsters gehad, de laatste had ik zo'n 3 jaar geleden. Laatst was ik op internet aan het kijken en vond het wel weer erg leuk om een hamster te hebben. Een vriendin (Yvette) had een nestje met hamstertjes en daar zijn wij wezen kijken. Zo schattig! toen was ik verkocht. Mijn moeder vond het ook oké en mijn vader eigenlijk niet... Maar uiteindelijk  mocht ik een hamstertje kopen bij Yvette. Het leek ons ook erg leuk om een nestje te hebben met hamsters. Nu hebben we toch maar besloten om met Russische dwerghamsters te gaan fokken. Op dit moment hebben we 2 hamsters gekocht bij Yvette. Hier kunnen we uiteraard niet meer fokken want het zijn broertje en zusje;).We hebben zondag onze 3e hamster opgehaald bij Hamstery Ise. In Juli komt er nog een andere hamster bij.
Wij zetten de hokken in de winkel neer, want elke hamster moet in een eigen hok, russische dwerghamsters kunnen namelijk niet bij elkaar.



Om een lang verhaal kort te maken, wij beginnen onze eigen Hamstery (zo noemen ze aan hamster fokker.)
We hebben ook een site gemaakt waar we foto's en info op plaatsen Hamstery Mardy's.

Het lijkt mij super leuk, en heel schattig, als de hamstertjes geboren zijn , zijn ze heel klein, iets van 1 á 2 cm.

Hieronder wat foto's van onze 3 hamsters:
Elvis-Dino(we wilden hem eigenlijk Dino noemen maar het nestletter was een E dus vandaar Elvis-Dino)
Het is een blauw wildkleur pearl mannetje:
 


Lizzy is een blauw widkleur vrouwtje:



Hammy is een wildkleur mannetje.


De eerste paar dagen toen we Hammy en Lizzy hadden mochten ze nog even bij elkaar:



Nu hebben ze beide hun eigen kooi.

We hebben ook een gastenboek, ik zou het leuk vinden als je er iets in wilt schrijven;)

Vinden jullie het leuk om af en toe een update te lezen over onze hamstery?


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails