donderdag 19 januari 2012

Zelf nagellak maken; hoe doe je dat?

Ik heb van de webshop BeautyNailsDebbie een pakketje ontvangen om zelf nagellak te maken. Dat leek mij als nagellak verslaafde erg leuk om te doen!
Vorig weekend ben ik aan de slag gegaan om zelf een nagellakje te maken. In dit artikel vertel ik jullie hoe het moet en wat je er voor nodig hebt. En mijn ervaring.


Wat heb je er voor nodig:

- Evt. glitter
- Trechter
- Maatlepel
- Pipet

Hoe ga je te werk?:
Je vult het lege flesje met een klein beetje blanke nagellak, dit doe je d.m.v het pipetje in het lege flesje. Op de maatlepel doe je een beetje gekleurde poeder , je kan 3 of 4 lepels erin doen, ligt er aan hoe donker je de kleur wilt. Je kan ook meerdere kleuren met elkaar mengen.
Als de kleur naar wens is kan je glitter toevoegen. Als je tevreden bent ga je het flesje verder aanvullen et de blanke nagellak.
Goed schudden en het is klaar voor gebruik!

Dit heb ik ook allemaal gedaan maar helaas is het niet zo goed gelukt, de kleur vind ik niet dekkend genoeg en de blanke lak die erdoorheen zit is geel geworden...

Maar op zich als je een dekkende kleur eronder gebruikt is deze wel mooi.

Ik moet gewoon nog even goed oefenen!.

De kleur:
Ik heb een roze/paarse poeder gebruikt en hierdoor heen een gouden glitter.

Swatches:
Op de 1e nagel is de nagellak 3 laagjes en op de 2e met een dekkende kleur eronder en 1 laagjes van mijn nagellak.

Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen!


Wil jij ook je eigen nagellak maken? Kijk dan even op beautynails-debbie voor de spullen die je er voor nodig hebt. Ze verkopen ook producten om zelf zeep en parfum te maken.





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails