vrijdag 25 november 2011

Lush Toothy Tabs – Atomic

Even voorstellen: Mijn naam is Pauline, ben 21 jaar oud en studeer aan de Academie voor Sociale Studies. Al vanaf de brugklas ben ik geïnteresseerd in beauty, maar eigenlijk ben ik me er 3 jaar geleden pas echt in gaan verdiepen en ben ik het steeds leuker gaan vinden. Schrijven is altijd al een passie geweest. Voor mij is deze gastblog een unieke kans om te ervaren hoe het is om te bloggen!

Toen ik zag dat Mandy een oproepje geplaatst had of iemand voor haar Lush’ Toothy tabs wilde testen, twijfelde ik dus geen moment. Ik ben namelijk dol op natuurlijke, handgemaakte, duurzame en dierproefvrije producten.


 


Lush Toothy Tabs zijn kort gezegd tabletjes waarmee je je tanden kunt poetsen.
Je plaatst een toothy tab tussen je voortanden en kauwt hierop. Je maakt je tandenborstel nat en begint met tandenpoetsen, gewoon zoals je gewend bent!

Ik testte deze in de smaak Atomic. De eerste variant met Fairtrade keurmerk.
Deze smaak bestaat uit koffie, kardemom (een soort gember), kaneel, kruidnagel, gember en witte peper.
Mijn eerste reactie? Mmm heerlijke ingrediënten! Maar voor een tandpasta? Dat moet ik testen!

Toen ik het doosje opende rook ik meteen de heerlijke geur van kruidnagel. Heerlijk! Dat dit om een tandpasta gaat, drong nog niet direct tot mij door.
Ik stopte een tabletje tussen mijn tanden en begon met kauwen. Wat ik toen proefde kan ik het beste omschrijven als koffie met melk en een vleugje kaneel. Ja, best lekker! Wel apart. Maar na een aantal dagen hier mee poetsen raakte ik gewend aan deze smaak en begon ik het steeds lekkerder te vinden.
Ik begon te poetsen en het product schuimde goed. Het voelde heel fijn aan. Zelf heb ik ontzettend gevoelige tanden en is het poetsen met de meeste tandpasta’s pijnlijk. Maar met de toothy tabs had ik hier absoluut geen last van. Een dikke plus!



Toen ik klaar was met tandenpoetsen had ik echter niet meteen het gevoel alsof ik mijn tanden gepoetst had. Maar toen ik met mijn tong langs mijn tanden ging, voelden deze wel heerlijk schoon aan! Ook mijn adem bleek verfrist door dit product. Alleen niet naar pepermunt zoals wij gewend zijn. Na het poetsen heb ik een soort frisse, hete smaak in mijn mond.

Toch vond ik het idee van koffie een vreemd idee. Koffie zorgt toch juist voor gele aanslag op je tanden?
Om dit te testen heb ik mijn tanden een week lang met de toothy tabs gepoetst.
Resultaat? Mijn tanden waren even wit als gewoonlijk!

Wat mij ook opviel is dat het product geen fluoride bevat. Voor een goede reiniging van de tanden is dit niet van belang. Fluoride wordt aan tandpasta toegevoegd om de tanden sterker te maken. Tanden nemen fluoride op waardoor de tanden zuurbestendiger worden. Daardoor zijn tanden dan ook beter beschermd tegen cariës.
Maar of fluoride nodig is voor ieder mens is een eeuwige discussie.
Volgens sommige tandartsen is het zelfs schadelijk en zou het invloed hebben op de stofwisseling van een mens.
Het is dus aan jou zelf of je het prettig vindt dat de toothy tabs geen fluoride bevatten of dat je het toch fijner vind om een tandpasta met fluoride te gebruiken.

Al met al ben ik best blij met dit product. Het reinigt je gebit wel zoals het hoort, is 100% natuurlijk en heeft een fijne smaak als je hier van houdt! Ik ben nu ook erg benieuwd naar de andere smaken. De tabs vind ik namelijk fijner in gebruik dan een gewone tandpasta. De structuur spreekt me meer aan en het product is lief voor mijn gevoelige tanden. Voor het frisse gevoel zal ik de toothy tabs blijven gebruiken in combinatie met mondwater of in afwisseling met gewone tandpasta.

De toothy tabs komen in een verpakking van 40 stuks en kost €3,75
In principe heb je maar een half tabletje nodig, je zou er dan 80 keer mee kunnen poetsen. Het product vind ik daarom ook goed geprijst.
Naast Atomic is het product in nog 5 andere smaken verkrijgbaar. Waaronder twee smaken die mint bevatten.

Pluspunten
-100% natuurlijk
-Fairtrade
-Handgemaakt
-Duurzaam
-Handig en zuinig in gebruik
-Handig voor op reis
-Vriendelijk voor het gevoelige gebit
-Reinigt goed

-Veganistisch

Minpunten
-Verkrijgbaarheid. Lush is niet in iedere stad te vinden en niet iedereen kan online bestellen.
-Bevat geen fluoride. Voor degenen die dit onmisbaar vinden in een tandpasta
-De smaak is nogal apart, je moet hier wel echt van houden.

Liefs,
Pauline

Pauline, heel erg bedankt voor je leuke artikel, je schrijft leuk!
Liefs Mandy

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails