vrijdag 18 maart 2011

Topcoat test

Een tijdje geleden vroegen ze van http://www.lushiousbeauty.nl/ wie er een topcoat test wilde schrijven, mij leek dat erg leuk dus heb ik meegedaan. Vorige week dinsdag stond het artikel op http://www.lushiousbeauty.nl/ online.
Hier kunnen jullie het terug lezen: http://www.lushiousbeauty.nl/2011/03/lushious-beauty-panel-top-coat-test-deel-2/
Ze hebben het verslag wat ingekort, dus daarom vond ik het wel leuk om met jullie het 'orgineel' te delen.

Mijn topcoat test:

Mijn eisen voor een topcoat zijn toch wel dat het snel droogt, een mooie glans achterlaat en dat het niet snel chipt. Het liefst wel een fijne prijs, niet te duur, maar als het echt een fijne topcoat is heb ik dat er wel voor over.


Dit is mijn top 4:

1: INM Out the door

2: Catrice up to 10 days

3: Safari

4: Seche Vite

Op nummer 1 staat INM out the door topcoat, deze heb ik nog niet zo heel erg lang maar ben er tot nu toe erg tevreden over. De nagellak droogt snel en laat een mooie glans achter, deze topcoat chipt niet snel pas na 3 dagen, maat dat ligt er natuurlijk ook aan wat je doet , welke nagellak ik er onder draag en hoeveel laagjes nagellak ik er onder heb. Maar dat is natuurlijk bij elke topcoat. Deze topcoat is voor mij makkelijk te verkrijgen bijvoorbeeld bij Enchantra en Boozyshop, maar bijvoorbeeld voor mensen die niet op internet mogen bestelling is deze wel moeilijk te verkrijgen.

De prijs van deze topcoat is €7,95 dat vond ik eerst wel wat aan de dure kant maar deze topcoat is dat zeker waard!

Op nummer 2 staat Catrice up to 10 days. Deze naam vind ik niet heel toepasselijk want 10 dagen houd de topcoat het bij mij niet. De droogtijd is goed , droogt zeker niet langzaam maar wel langzamer dan de INM out the door topcoat. De topcoat chipt ong. op de 3e dag wel . De prijs is niet duur namelijk € 1,99 .Deze topcoat is te verkrijgen bij de Kruidvat en Trekpleister en is voor iedereen wel makkelijk te verkrijgen. Deze topcoat laat mijn nagellak wel glimmen maar niet heel erg , gewoon normaal.

Op nummer 3 heb ik de topcoat van het merk Safari. Deze droogt wel oké en chipt ook niet zo snel. Deze vind ik wel het minst van allemaal qua de droogtijd en chip tijd, maar omdat de prijs zo goedkoop is en het uiterlijk heel mooi is verdient deze toch een plaats in mijn top 4. De prijs is namelijk €1,50 en alleen via internet te verkrijgen bijv. op MardyMakeUpShop.

Op nummer 4 heb ik Seche Vite staan, dit was vroeger altijd mijn favoriete topcoat, had een mooie glans, droogte snel en chipte pas naar een paar dagen. Maar na een tijdje (denk aan een jaar bij mij) werd deze topcoat dik. De droogtijd en de glans bleven maar helaas als ik de topcoat op had kon ik mijn nagellak er als een velletje er af halen, dat is wel heel erg jammer.

Jullie denken nu vast waarom deze op nummer 4? Nou omdat als je deze topcoat nieuw heb is deze heel erg goed en was er erg tevreden over. Maar misschien helpt nagellak verdunner?

Deze topcoat is te verkrijgen bij bijvoorbeeld Enchantra en kost daar €7,95, wat ik wel aan de dure kant vind omdat je deze niet lang kan gebruiken.

De inhouden van de flesje:

- INM out the door: 15 ML

- Catrice up to 10 days: 12ML.

- Seche Vite: 14 ML.

- Safari: 12 ML.



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails